Retur- & Återbetalningspolicy

Senast uppdaterad: 2 maj 2025 

På Fartfylld vill vi att du ska känna dig trygg med ditt köp. Om något inte känns rätt erbjuder vi en smidig och tydlig retur- och återbetalningsprocess.


Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Produkten måste vara:

  • Oanvänd

  • I originalskick

  • Med oskadad förpackning

Vid ångrat köp står du för returfrakten, om inget annat anges.


Returkostnad

Returfrakt debiteras enligt följande:

  • Paket upp till 10 kg: 60 kr

  • Paket 10–20 kg: 70 kr

  • Paket över 20 kg: 165 kr

Vi tillhandahåller förbetald fraktetikett. Kontakta oss först för instruktioner.


Returadress

Fartfylld
Åby alle 53, Mölndal, 43145, SE


Returprocess

  1. Kontakta oss på kontakt@fartfylld.se och ange ordernummer samt orsak till retur

  2. Vi skickar dig en fraktetikett och instruktioner

  3. Lämna paketet hos närmsta ombud

  4. Vi inspekterar returen vid ankomst


Återbetalning

  • Vi behandlar din återbetalning inom 14 arbetsdagar efter godkänd retur

  • Pengarna betalas ut till samma betalningsmetod som användes vid köpet

  • Observera att frakt- och returavgifter inte återbetalas


Avbokning innan leverans

Du kan avboka en order innan den skickats. En hanteringsavgift på 9 % av orderbeloppet tillkommer. Har ordern redan skickats, måste du i stället returnera varan.


Felaktig eller skadad vara

Kontakta oss inom 14 dagar efter leverans:

Vi erbjuder:

  • Byte mot ny vara

  • Återbetalning (inklusive frakt)


Byte

Vi hanterar inte byten direkt. Returnera oönskad vara enligt ovan och gör en ny beställning.


Beställningsvaror

Beställningsvaror som anpassats eller specialbeställts kan ej returneras, om inte produkten är felaktig.


Reklamation

Du har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, men endast vid ursprungliga fel – alltså fel som fanns vid leverans. Reklamationsrätten gäller inte för normalt slitage, fel som uppstår genom användning, eller olyckshändelser.

Felet måste rapporteras inom skälig tid efter att du upptäckt det.

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Frågor eller funderingar?

Tveka inte att kontakta oss vid frågor:

E-post: kontakt@fartfylld.se